balans – week 2 – praktisch

balans – week 2 – praktisch 2019-07-04T11:39:06+00:00

Praktisch

De bedoeling van deze cursus is je eigen schatkist aan tips opbouwen die je kan doen om meer rust en evenwicht te ervaren.
In de relaxatie noemen we dit hekkentjes die we opzetten om te voorkomen dat ons levenswiel naar beneden rolt en we vastraken in negatieve emoties.

Wat kan je hier de komende week voor doen?

  • Maak een lijst met dingen die je een goed gevoel geven. Wat pas je nu al toe in je leven dat werkt: gaan wandelen, mediteren, een goed boek lezen,… zorg dat je iets hebt om naar terug te grijpen wanneer je dit nodig hebt.

  • Ga ook verder met je bodyscan en kijk of je de ademhalingsoefeningen met een paar tellen kan uitbreiden.

  • Weet ook dat de bodyscan er niet is met als doel te ontspannen. Laat de verwachting van hoe het zou moeten voelen los. Wees je ervan bewust dat ontspanning zijn eigen agenda volgt. Als je te veel onrust voelt, probeer dan nog een paar minuten bij deze onrust te blijven voor je de bodyscan beÃĢindigt.

Voel – denk oefening

Als je een gedachte toch wil analyseren, probeer het dan eens op de volgende manier.

Wat voel je nu?
Wat denk je?
Wat voel je in je lichaam?

Je kan ook onderstaande visualisatie beluisteren om jezelf deze 3 vragen te stellen.

Naar vorige pagina
Naar bibliotheekpagina
Naar week 3