balans – week 4 – verdiepen

balans – week 4 – verdiepen 2019-07-04T16:49:46+00:00

Als je met een nieuw doel of levensgebied wil beginnen doorloop dan de stappen van week 1 en 2 met het STOP principe, doelen die duidelijk op jezelf van toepassing zijn en gun jezelf opnieuw een maand tijd om een paar van je opties uit te proberen voor je gaat oordelen of het lukt of niet.

Wil je hetzelfde doel verdiepen? Sta dan op een milde manier stil bij wat werkte en wat niet. Wat wil je blijven doen en hoe kan je dit aanpassen om het wel te doen werken voor je. Bijvoorbeeld je ademhalingsoefening op een ander tijdstip van de dag doen.
Misschien merk je gewoon dat je op goede weg bent, maar toch nog meer tijd nodig hebt en dat dit oké is.

Merk ook op dat we het hier nog steeds niet hebben over je doelen delen met anderen. Dit komt in week 5 en 6 aan bod. Nog even geduld dus.

Wat doe je met ongemak?
Vb. Aan je neus krabben. Blijf je erbij met milde aandacht, kan je dit doen zonder oordelen, zonder bewegen? Of krab je mindful aan je neus en ga je dan verder met je visualisatie?

Merk op dat het voorbeeld van jeuk makkelijker is dan echte pijn.

Naar vorige pagina
Naar bibliotheekpagina
Naar volgende pagina